خصوصیات اصلی

  • بهبود توان فیزیکی
  • بهبود عملکرد جنسی
  • کاهش استرس اکسیداتیو
  • حفظ سلامت قلب و عروق
  • افزایش توده عضلانی بدن
  • کمک به سلامت پوست مو و ناخن
توضیحات مختصر:
  • مولتی ویتامین بانوان
  • افزایش انرژی بدن
  • افزایش توده عضلانی
  • تقویت قوای جنسی
  • حفظ سلامت سیستم ایمنی
  • حفظ سلامت سیستم قلبی-عروقی در بانوان

 

قیمت

برخی از ویتامین‏ ها و مواد معدنی موجود مولتی ویتامین بانوان

 

مواد اولیه مکمل پیکادیلی از کجا تامین می شود؟

شرکت نوین طب نوبخت با تولید مکمل های غذایی با استفاده از مواد اولیه با کیفیت از شرکت رابینسون فارما (Robinson Pharma, Inc.) آمریکا سعی در ارتقا سلامت افراد جامعه دارد.

لابراتوار رابینسون فارما ،یکى از معتبرترین و مجهزترین تولیدکننده های مکملهاى غذایى و دارویى در امریکا و دارای گواهینامه های کیفی متعدد می باشد که از آنها می توان به گواهینامه GMP اشاره کرد. تعدد گواهینامه های بین المللی شرکت رابینسون فارما نشان دهنده حضور متخصصین کارآزموده و تجهیزات پیشرفته تولید می باشد.

مصرف مولتی ویتامین برای گروه های زیر می تواند مفید باشد:

  • زنانی که باردار هستند یا قصد باردار شدن دارند.
  • زنانی که در دوران شیردهی هستند.
  • زنانی که دوره های قاعدگی سخت و دردناک دارند.
  • زنانی که یائسه شده اند.
  • افرادی که محصولات حیوانی مصرف نمی کنند و گیاهخوار هستند.
  • افرادی که برای کاهش وزن جراحی بای پس معده انجام داده اند.
  • افرادی که به بیماری های معده ، کبد ، لوزالمعده یا صفرا مبتلا هستند.
  • افرادی که مشکلات گوارشی ، عدم تحمل لاکتوز یا آلرژی غذایی دارند.

 

آیا شما نیاز به مصرف مکمل های ویتامینی دارید؟

ویتامین ها و مواد معدنی به عنوان ریز مغذی ها شناخته می شوند. خوردن انواع غذاهای سالم بهترین راه برای دریافت ریزمغذی های مورد نیاز است. ریز مغذی ها  به تغذیه بدن و حفظ سلامتی شما کمک می کنند. اگر شما از تمام انواع غذاهای سالم مانند میوه ها ، سبزیجات ، گوشت و ماهی به صورت منظم مصرف نکنید ، بدن شما تمام ریز مغذی های مورد نیاز خود را دریافت نخواهد کرد. در دنیای ماشینی امروز با توجه به تغییر سبک زندگی و نوع تغذیه دریافت تمام ریزمغذی های مورد نیاز بدن به میزان کافی و تنها از راه غذا به سختی امکان پذیر است. در این صورت مصرف مولتی ویتامین می تواند به شما کمک کند.

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در پیکادیلی بانوان چه نقشی در بدن ایفا می کنند؟

ویتامین A

ویتامین A برای حفظ سلامت پوست، مو و بینایی و همچنین ایمنی کلی بدن بسیار ارزشمند است.

بسیاری از تحقیقات نشان می دهند که این ویتامین نقش آنتی اکسیدانی داشته و بدن را در مقابل استرس های اکسیداتیو حفظ می کند. ویتامین A  علاوه بر اعمال فوق کارکرد های شگفت انگیزی در بدن خانم ها انجام می دهد. مثلا باید گفت که این ویتامین می تواند در کاهش ریسک ابتلا به سرطان دهانه ی رحم مفید باشد. چرا که در رشد و تکامل سلول های بدن نقش موثری دارد و با خاصیت آنتی اکسیدانی خود و طی غلبه بر استرس اکسیداتیو از ایجاد سلول های سرطانی جلوگیری می کند و در نتیجه احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

ویتامین A می تواند باعث تقویت و عملکرد درست سیستم ایمنی خانم ها شود چون در عملکرد گلبول های سفید نقش مهمی ایفا می کند. بنابراین حساسیت بدن را در مقابله با عوامل خارجی بالا می برد و از این راه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

 ویتامین C

ویتامین C یک ماده ی ارزشمند برای بدن می باشد که فقط در منابع غذایی و مکمل ها یافت می شود. از آنجایی که بدن قادر به ساخت این ویتامین نیست، لذا مصرف روزانه میزان کافی از ویتامین C به حفظ سلامتی بدن کمک به سزایی می کند. ویتامین C با عملکرد آنتی اکسیدانی خود ایمنی بدن را بالا می برد و با کلاژن سازی به حفظ انعطاف پوست کمک می کند. باید بدانید که مصرف این ویتامین در جذب بهتر کلسیم نیز مفید واقع می شود. همچنین التهاب را در بدن کاهش می دهد و می تواند در روند درمانی بسیاری از بیماری ها از جمله نقرس و التهاب مفصلی بسیار موثر باشد. نکته ای که باعث شده تا این ویتامین برای خانم ها ارزشمند باشد، نقش آن در بهبود جذب آهن در بدن است. در نتیجه از بروز کم خونی های شایع در خانم ها جلوگیری می کند. همچنین گفتنی است که ویتامین C در کاهش علائم ناشی از سندروم پیش از قاعدگی یا PMS از جمله درد و اسپاسم عضلات، افسردگی، استرس و تغییرات خلق و خو موثر است. بررسی ها نشان می دهند که با مصرف مکمل های حاوی ویتامین  C این علائم در بانوان کاهش یافته است. از آنجایی که معمولا بخش عمده ای از ویتامین C موجود در مواد غذایی در طی پروسه ی پخت و پز از بین می رود، مصرف مکمل حاوی این ویتامین طبق نظر اکثر متخصصین توصیه می شود. مکمل پیکادیلی بانوان حاوی ۶۰ میلی گرم ویتامین C است که یک منبع مطمئن جهت دریافت میزان مورد نیاز از این ویتامین می باشد.

ویتامین E

ویتامین E موجود در پیکادیلی بانوان که یک آنتی اکسیدان ضروری برای بدن است که از طریق کند کردن روند پیری سلول ها از نکروز بافتی، اختلالات بینایی در سنین بالا و سرطان جلوگیری می کند و جهت حفظ سلامت پوست و مو مفید است.

میزان کافی از این ویتامین با عملکرد فوق العاده ی خود در دوران عادت ماهیانه یک کمک ارزشمند برای کاهش درد و اسپاسم های دوره ای قاعدگی می باشد.

ویتامین های گروه (B (B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9, B12

این گروه از ویتامین ها نقش مهمی در سوخت و ساز بدن ایفا می کنند. به این دلیل که در متابولیسم پروتئین و چربی شرکت می کنند و در انرژی رسانی به بدن نقش دارند.

این ویتامین ها برای رشد موها، سلامت پوست، بینایی و کبد مفید می باشند. وجود مقادیر کافی از ویتامین های گروه B در بدن جهت کاهش علائم گوارشی ناشی از تغییرات هورمونی بسیار موثر است. چرا که برخی بانوان در طول چرخه ی قاعدگی خود علائم گوارشی شبیه به دوران بارداری مثل تهوع و استفراغ را مشاهده می کنند. بنابراین می توان گفت که مصرف این ویتامین ها جهت کاهش این نشانه ها بسیار کمک کننده می باشد. ویتامین های گروه B به خصوص فولیک اسید در روند خون سازی و جلوگیری از ابتلا به کم خونی بسیار موثر عمل می کنند. این ویتامین ها همچنین به علت اثرگذاری موثر خود بر کبد به بهبود علائم ناشی از بیماری تخمدان پلی کیستیک یا PCOS در بانوان مفید می باشند.

وجود این ویتامین ها در درمان این عارضه بسیار مفید است به این علت که به کبد کمک می کنند تا هورمون های قدیمی را از بدن دفع کند و همین امر باعث می شود تا چرخه ی قاعدگی منظم شود. وجود ویتامین B12 برای کاهش مقاومت به انسولین بسیار مهم است. در طی بررسی ها دیده شده که خانم های مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک معمولا نسبت به انسولین مقاومت نشان می دهند. در نتیجه ی مصرف این ویتامین، مقاومت به انسولین کاهش می یابد‌. در این میان ویتامین B6 به برقراری تعادل هورمونی کمک می کند و همراه با ویتامین  B2 و B3 یا نیکوتینامید برای کارکرد طبیعی هورمون تیروئید لازم هستند. در نتیجه به روند درمانی این سندروم کمک می کنند.

  ویتامین K

در انعقاد خون و سلامت قلب نقش دارد و مصرف میزان کافی از این ویتامین می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند.

 منیزیم

منیزیم موجود در مکمل پیکادیلی بانوان به عملکرد عضلات کمک می کند و برای تولید انرژی مفید بدن مناسب است. منیزیم به عنوان یک عامل موثر به حفظ تراکم استخوانی کمک می کند و طبق بررسی های موجود، با توجه به اثر خود در کاهش استرس به بهبود علائم سندروم پیش از قاعدگی نیز کمک می کند. این مکمل حاوی ۸۵ میلی گرم منیزیم در میان ترکیبات خود می باشد.

سلنیوم

سلنیوم موجود در مکمل پیکادلی جهت عملکرد نرمال هورمون ها و مبارزه با عوامل اکسیداتیو حائز اهمیت است.

آهن

برای تولید هموگلوبین (قسمتی از گلبول قرمز که که کار انتقال اکسیژن به سلول ها را برعهده دارد) حیاتیست، به کار رفتن مقدار ۱۲ میلی گرم از این ریز مغذی ضروری، جهت کمک به برطرف نمودن علائم ناشی از فقر آهن و بهبود سطح انرژی بدن موثر می باشد.

زینک

زینک یک عامل مهم در سنتر کلاژن، بهبود ایمنی بدن و موثر در رشد مو، ناخن و پوست سالم می باشد. در مکمل پیکادلی بانوان ۹ میلی گرم زینک وجود دارد.

بیوتن

بیوتین یا ویتامین  B7یکی دیگر از اجرای تشکیل دهنده ی مکمل پیکادلی بانوان می باشد که نقش مهمی در سوخت و ساز بدن و همچنین زیبا سازی پوست، مو و ناخن ایفا می کند. مصرف این ویتامین سبب شفافیت، استحکام و رشد موها شده و پوست را درخشان و سلامت می کند. مقدار کافی از این ویتامین همچنین برای عملکرد درست سیستم عصبی و قلب و عروق هم ضروری است. بیوتین می تواند خاصیت ضد لک داشته باشد همچنین در جلوگیری از پیری زودرس هم موثر است.

فولیک اسید

فولیک اسید یا ویتامین  B9 نیز یکی دیگر از مواد موجود در مکمل پیکادلی بوده که به دلیل نقش موثر خود در خون سازی به تحریک فولیکول های مو کمک کرده و باعث افزایش رشد مو ها شده و به داشتن پوستی سالم کمک می کند. میزان فولیک اسید در این مکمل ۵۰۰ میکرو گرم می باشد.

کلسیم

کلسیم فراوان ترین ماده معدنی موجود در بدن است و برای عملکرد های مهمی از جمله تنظیم ضربان قلب، تنظیم سیستم عصبی محیطی از طریق کنترل پالس های عصبی، تاثیر بر عملکرد هورمون ها، انقباض عضلات، انعقاد خون و از همه مهم تر استحکام استخوان ها مهم و ضروری است.
بدن از طریق مصرف مواد غذایی کلسیم خود را دریافت می کند و بخش عمده ای از آن را برای حفظ استحکام استخوان ها و دندان ها ذخیره می کند.
از آن جایی که بدن قابلیت تولید کلسیم را ندارد، در صورت عدم مصرف کافی از کلسیم در رژیم غذایی، بدن از ذخیره استخوانی خود برای ثابت نگه ‌داشتن میزان کلسیم در خون و بافت ها استفاده می‌کند. همچنین اگر فرد در رژیم غذایی خود به میزان کافی ویتامین  D3 مصرف نکند جذب کلسیم در روده را کاهش داده و بدن را با کمبود کلسیم مواجه می‌کند.
در برخی شرایط خاص مثل مصرف بعضی از داروها از جمله کورتون ها، داروهای مهارکننده ی اسید معده، داروهای کاهش وزن و… ، ذخیره ی کلسیم بدن به شدت کاهش یافته و فرد در معرض کمبود شدید کلسیم قرار می‌گیرد.
همچنین با افزایش سن افراد به خصوص بانوانی که پس از سن یائسگی استروژن به میزان کافی در بدنشان ساخته نمی شود در معرض خطر کاهش کلسیم خون و همچنین کاهش توده ی استخوانی می‌باشند. با ادامه ی روند کاهشی توده استخوان فرد به مرحله ی هیپوکلسمی رسیده و سپس مبتلا پوکی استخوان یا استئوپروزیس می‌شود‌.
در این زمان نیاز اساسی به دریافت یک مکمل تغذیه ای در کنار مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم بوده و فرد دارای کمبود کلسیم با دریافت یک دوز ایمن از کلسیم می‌تواند خطرات و عوارض پوکی استخوان را کاهش دهد.
مکمل پیکادلی بانوان با داشتن مقادیر (۳۳۰میلی گرم) از کلسیم در روند کاهش عوارض ناشی از پوکی استخوان موثر است.
کلسیم موجود در این مکمل به شکل کلسیم کربنات بوده و به همین دلیل جذب کارآمد تر و بالایی دارد.

ویتامین D

برای سلامت استخوان ها مهم است و بر رشد سلول ها و عملکرد ایمنی بدن تأثیر می گذارد و التهاب را کنترل می کند.

آنتی اکسیدان ها

مانند ویتامین C، ویتامین E، سلنیوم و زینک به عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن شما کمک خواهند کرد.

مقدار مصرف

روزانه دو تا چهار قرص ترجیحاً همراه با غذا مصرف شود.

 

موارد احتیاط

مصرف این مکمل برای افرادی که بیماری خاصی دارند، به طور مثال بیماران دیابتی‌، عارضه‌های کلیوی و یا اگر باردار هستید حتما زیر نظر پزشک مکمل مولتی ویتامین را مصرف کنید همینطور اگر دچار حساسیت دارویی و یا غذایی هستید این مکمل را با احتیاط مصرف کنید.

تداخلات دارویی

از مصرف همزمان این مکمل با برخی دارو ها باید خودداری کنید به طور مثال: داروها و مواد حاوی منیزیوم ،آلوپورینول، فلوروکینولونها، تتراسیکلینها، ایزونیازید، فنوتیازینها، کینیدین برخی از این دارو ها روند جذب مکمل راه کاهش می دهند که از مصرف همزمان این قبیل داروها و مکمل مولتی ویتامین خودداری کنید.

عوارض جانبی

پس از مصرف انواع مولتی ویتامین، در صورت مشاهده علائم واکنش آلرژیک مانند کهیر، مشکل تنفسی، تورم صورت، لب‌ها، زبان یا گلو حتما به پزشک اطلاع دهید. اگر مکمل مولتی ویتامین‌ طبق دستور اصلی خود محصول  مصرف شود ، عوارض جانبی جدی ایجاد نمی‌کند. اما عوارض جانبی شایع آن‌ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

ناراحتی معده ،سردرد، احساس طعم غیرمعمول یا ناخوشایند در دهان، درد قفسه سینه

 

شرایط نگهداری

در جای خشک و دور از نور و دور از دسترس اطفال قرار دهید و در دمای ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری شود.

میزان موجود در دو قرص پیکادیلیارزش روزانه (%) میزان موجود در دو قرصارزش روزانه (%)
ویتامین C۶۰ میلی گرم۶۷%ویتامین B12۲.۵ میکروگرم۱۰۴%
ویتامین E۱۲ میلی گرم۸۰%بیوتین۳۰ میکروگرم۱۰۰%
ویتامین K1۶۴ میکروگرم۵۳%پانتوتنیک اسید۵.۶ میلی گرم۱۱۲%
ویتامین B1۹۰۰ میکروگرم۷۵%کلسیم۳۳۰ میلی گرم۲۵%
ویتامین B2۱.۲۸ میلی گرم۹۸%آهن۱۲ میلی گرم۶۷%
ویتامین B3۸ میلی گرم۵۰%منیزیوم۸۵ میلی گرم۲۰%
ویتامین B6۱.۲ میلی گرم۷۱%زینک۹ میلی گرم۸۲%
فولات۵۰۰ میکروگرم (۳۰۰ میکروگرم به صورت فولیک اسید)۱۲۵%سلنیوم۴۰ میکرو گرم۷۳%

گواهی مواد اولیه محصولات پیکادلی از شرکت رابینسون امریکا